Varför välja Premium ERP med Fortnox-integration?
Enklaste sättet att erhålla ett kraftfullt affärssystem för hela din verksamhet.
Med Premium ERP erhåller du ett flexibelt affärssystem för din verksamhet.
Premium ERP-system (Enterprise Resource Planning) är ett affärssystem som samlar alla centrala processer i företaget – t.ex. CRM (kundhantering), order, offert, faktura, lager, inköp, projekt. tidsregistrering, ekonomi – i ett och samma system. Premium ERP är just ett sådant i integration med Fortnox.
- Hög anpassningsgrad (egen offert- och orderdesign)
- Full integration med Fortnox (ekonomin alltid i synk)
- Moduluppbyggnad som växer med företaget.
Premium ERP ger dig följande:
– Kan anpassas efter ditt företags unika sälj- och arbetsflöden (inte tvärtom).
– Låter dig ändra offerter, order och dokumentmallar så de matchar ditt varumärke.
– Har modulstruktur så du kan börja litet och bygga på systemet när företaget växer.
– Integrerar med andra viktiga system (t.ex. Fortnox, e-handel, logistik, CRM-verktyg).
– Du kan automatisera flöden med AI eller scriptteknik.
Det gör att du inte fastnar i ”one size fits all”-lösningar, utan får ett system som fungerar med ditt sätt att arbeta.
Det gör också att man inte behöver ha en mängd olika system för olika affärsprocesser i ert företag som inte pratar med varandra.
Premium ERP är till för företag som inte vill låsa sig i stelbenta standardsystem, utan vill kunna sätta egna rutiner, layouter och processer för att vinna konkurrensfördelar.
Dessutom är prisbilden i paritet och ibland även lägre än standardsystemen.

Sömlös integration med Fortnox
Med Premium ERP behöver endast din ekonomiavdelning använda Fortnox. All övrig personal kan jobba i Premium. När systemen pratar sömlöst med varandra slipper du dubbelarbete, manuella fel och krångliga rutiner. Premium ERPs integration bygger på Fortnox moderna API. Det betyder stabilitet, säkerhet och att dina system alltid hänger med i utvecklingen.
Premium ERP bygger på FileMaker – en plattform som är känd för sin flexibilitet. Fortnox är Sveriges mest använda ekonomisystem. Tillsammans får du en lösning som växer med dig och alltid är i takt med lagar, regler och teknik.
- Ekonomi i realtid
Betalningsstatus flyter tillbaka från Fortnox in i Premium ERP. Det innebär att säljare, projektledare mfl och ekonomi alltid ser samma sak.
Betalregistreringar sker med automatik med Fortnox bankkopplingar och OCR rutiner. - Full kontroll på projekten
Kopplar du projekt i Premium ERP till ekonomin i Fortnox får du total översikt: intäkter, kostnader och lönsamhet på varje projekt. Perfekt för bolag som vill växa med kontroll i större projekt. - Fortnox uppdateras med automatik från Premium
I Premium ERP bygger du dina egna flöden: offert → order → leverans → faktura. Layout, design och rutiner kan skräddarsys för just ditt företag.
– När du godkänner fakturor i Premium ERP skickas dessa automatiskt till Fortnox. Du kan godkänna en eller hundratals fakturor i samma rutin.
– Om kunden eller fakturans artiklar inte finns i Fortnox så lägger Premium automatiskt upp dessa i Fortnox
– Betalningar och kundreskontra synkas tillbaka så du alltid har aktuell status inne i Premium ERP.

Du aktiverar integrationen med några få klick inne i Premium.
Processen är enkel och tar en minut att göra.
Premium ERP jobbar med samma principer som Fortnox för Leveransvillkor, Valuta, Moms mm. Det gör att det är enkelt att förstå och ställa in systemen.
Premiums flexibilitet kommer av att bokföringen sker i det helintegrerade ekonomisystemet. Det gör att Premium kan fokusera fullt ut på dina arbetsflöden. Kundreskontra och mångdimensionell resultatuppföljning bara fungerar. Premium kan hantera flera bolag i samma instans och dina intäkter kan indelas i dimensionerna Bolag, Resultatenhet och Projekt.
- Påminnelser
Påminnelsehantering för utestående fordringar kan ske i Premium med eller utan påminnelseavgifter. - Resultatenheter
Resultatenheter vid avtalsfakturering eller order kan styras av en mängd faktorer. - Periodisering
intäkter kan periodiseras framåt i tiden för kommande intäktperioder. - Projektnummer
Med Projektnummer kan större projekts samtliga intäkter och kostnader följas upp. - Krediteringar och delkrediteringar
Oavsett om du behöver hel- eller delkreditera en faktura sker detta i Premium och kommer precis som vanlig fakturering landa i Fortnox efter godkännande .
- Lagerhantering
Premium stödjer flera lagerplatser. Inventeringsrutiner finns. - Delleveranser
Ordrar kan hellevereras eller degenereras i flera omgångar. - Inköp
Ordrar kan direktinköpas eller inköpas mot lager i Premium. - Flera Bolag
Med Premium kan affärer göras i flera bolag med kopplingar till flera Fortnoxinstanser. - Samlingsfaktura
Använd färdiga rutiner för att slå samman en kunds fakturor o period till en samlingsfaktura.
Premium ERP, skapat för små och medelstora företag
Du kan börja enkelt (offert → order → faktura) och lägga till moduler för lager, avtal, service eller projekt när behovet växer.
– Passar särskilt bra för företag på 3–50 personer som vill slippa Excel-lösningar men inte vill investera i ett stort ERP eller Microsoft Dynamics.


Sammanfattning
Premium ERP-system är till för företag som inte vill låsa sig i stelbenta standardsystem, utan vill ha möjlighet till egna rutiner, layouter och processer.
Integrerat med ditt affärssystem
Premium har ett kraftfullt rapportpaket där du kan göra intäktsrapporter på Kunder, Objekt, Artiklar i olika tidsperioder.
Uppföljning av Tid på tekniker såväl som inställelsetider och kundnöjdhet finns.
Premium är integrerat med Fortnox och Busisness Central.



Hållbart ERP & affärssystem!
I en och samma produkt kan ditt företag växa från liten till stor och med bibehållen eller förändrad verksamhet.
Vårt moderna affärssystem anpassas efter dina förutsättningar och kan enkelt integreras med dina andra favoritapplikationer.
Låt oss vara delaktig i din resa, skaffa Premium affärssystem som växer med dig och dina önskemål.
Vill du veta mer?
Ring eller maila så får du mer information
Nöjda kunder
Flexibiliteten i Premium gör att systemet passar många verksamheter. Vi har nöjda kunder inom exempelvis produktion-, konsult-, service- och grossistbransch.
På Premium är vi måna om din framgång. Vi är måna om att levereransen stämmer överens med dina förväntningar och att du får det som du behöver.
Du står för kunskap om din verksamhet och vi ger dig trygghet i form av en kunnig och stabil leverantör med dig i fokus.

Ytterligare information
Generellt
Molntjänst
Premium affärssystem driftas som en molntjänst på AWS (Amazon web services) eller svenska alternativ.
FileMaker
Premium är byggt på den öppna och förändringsbara plattformen Claris FileMaker som är en del av Apple Inc.
Integration
Premium är byggt för integration med andra system. Vi har färdiga integrationer till många tjänster på nätet. Det är också möjligt att integrera till Premium via FileMakers data api (OData). Systemet stödjer Claris Connect med färdiga integrationer till de vanligaste tjänsterna på nätet.
CRM
Bolagsupplysning
Håll koll på dina kunder med koppling till din leverantör av företagsdata mot CreditSafe, UC eller Bisnode.
Dubblettkontroll
Systemet mäter automatiskt om det finns dubbletter av företag i systemet för god registervård.
Nyhetsbrev
Personer kan anslutas till ett valfritt antal utskickslistor i MailChimp med koll på avanmälan på varje lista. Möjlig synk till andar utskickssystem.
Insats
Vanligaste typerna av aktiviteter i systemet kan sparas automatiskt för att till exempel mäta säljarnas insatser i systemet.
Objekt (Maskin-/Anläggningsregister)
Avtal
Abonnemang, hyresavtal, medlemskap kan alla definieras som avtal i Premiums objektregister. Avtal kan faktureras vecko-, månad-, kvartal- och årsvis.
Förbrukning
Fakturera förbrukning efter avläsning i valfria perioder. Möjligt att debitera efter tröskelvärde som ingår.
Objektmall
Objektmallar underlättar uppläggningen av nya avtal med ingående avtalsartiklar, förbrukningsartiklar mm
Serviceorder
Molntjänst
Premium affärssystem driftas som en molntjänst på AWS (Amazon web services) eller svenska Iver.
FileMaker
Premium är byggt på den öppna och förändringsbara plattformen Claris FileMaker som är en del av Apple Inc.
Integration
Premium är byggt för integration med andra system. Vi har färdiga integrationer till många tjänster på nätet. Det är också möjligt att integrera till Premium via FileMakers data api. Systemet stödjer Claris Connect med färdiga integrationer till de vanligaste tjänsterna på nätet.
Order/Offert
Företag/Privat
Försäljning till privatpersoner såväl som företag.
Flera adresser
Möjlighet till separat postadress, obegränsat leveransadresser och annan fakturaadress.
Kreditvarning
Hantering av kreditspärr, orderstopp, förfallna fakturor utifrån kreditutrymme.
Prissättning
Kundens pris styrs av avtal, Prislista, rabatt på prisgrupp och generell rabatt.
Inköp
Inköpsrapport
Möjlighet att starta inköp via översikt av vad som ser ut att behövas. Låga lagersaldon och på order.
Direktinköp
Artiklar som är flaggade som direktinköp kan köpas in direkt från Order.
Prisförfrågan
Skicka offertförfrågan (request for proposal) direkt från Inköp.
Statushantering
Inköp följer ett logiskt statusflöde så att det är lätt att följa vad som hänt.
Faktura
Direktfaktura
Skapa en faktura direkt på vad som helst utan behov av order.
Samlingsfaktura
Möjligt att slå samman flera fakturor på samma kund till en faktura.
Fortnox
Synkronisering av fakturor med Fortnox för bokföring, betalregistrering.
Distribution
Automatiserad fakturadistribution via utskrift, mejl eller EDI. Kan även ske i Fortnox.
Påminnelse
Hantering av förfallna fakturor. Påminnelse 1 och 2 samt inkasso.S
Artikel
Svenska/Engelska
En artikels benämning och kommentar kan lagras på Svenska och Engelska
Bilder
Koppla bilder och annan data till produktkatalog och webshop
Kalkylpris
Beräkna en produkts försäljningspris i SEK (kalkylpris) i flera steg från inköpspris i valfri valutakurs.
Prisstaffling
Hantera försäljningspris i olika volymer.
Inställningar
Bolagsdata
Bolagets uppgifter, sidfot logo mm sätts på ett ställe i systemet och används av hela systemet.
Mejlmallar
Alla mejl från företaget styrs via mejlmallar för Order, Offert, Inköp, Objekt, Faktura mm.
Kategori
Artikelgrupper, konton, objekttyper, Företags & person kategorier
Användare
Hantera åtkomsten för alla dina användare på ett ställe.
Integration
Modern integration ger dig full frihet att kommunicera med andra applikationer både internt och externt.
Åtkomlig
Obegränsad tillgång oavsett var du befinner dig och med åtkomst via din favoritplattform, webb, klient eller mobil.
Användarvänlig
Med genomarbetad struktur och kraftfulla funktioner sätter vi användaren i fokus och underlättar vardagen.
Ytterligare information
Generellt
Molntjänst
Premium affärssystem driftas som en molntjänst på AWS (Amazon web services) eller svenska Iver.
FileMaker
Premium är byggt på den öppna och förändringsbara plattformen Claris FileMaker som är en del av Apple Inc.
Integration
Premium är byggt för integration med andra system. Vi har färdiga integrationer till många tjänster på nätet. Det är också möjligt att integrera till Premium via FileMakers data api. Systemet stödjer Claris Connect med färdiga integrationer till de vanligaste tjänsterna på nätet.
CRM
Bolagsupplysning
Håll koll på dina kunder med koppling till din leverantör av företagsdata mot CreditSafe, UC eller Bisnode.
Dubblettkontroll
Systemet mäter automatiskt om det finns dubbletter av företag i systemet för god registervård.
Nyhetsbrev
Personer kan anslutas till ett valfritt antal utskickslistor med koll på avanmälan på varje lista. Möjlig synk till utskickssystem.
Insats
Vanligaste typerna av aktiviteter i systemet sparas automatiskt för att till exempel mäta säljarnas insatser i systemet.
Objekt (Maskin-/Anläggningsregister)
Avtal
Abonnemang, hyresavtal, medlemskap kan alla definieras som avtal i Premiums objektregister. Avtal kan faktureras vecko-, månad-, kvartal- och årsvis.
Förbrukning
Fakturera förbrukning efter avläsning i valfria perioder. Möjligt att debitera efter tröskelvärde som ingår.
Objektmall
Objektmallar underlättar uppläggningen av nya avtal med ingående avtalsartiklar, förbrukningsartiklar mm
Serviceorder
Molntjänst
Premium affärssystem driftas som en molntjänst på AWS (Amazon web services) eller svenska Iver.
FileMaker
Premium är byggt på den öppna och förändringsbara plattformen Claris FileMaker som är en del av Apple Inc.
Integration
Premium är byggt för integration med andra system. Vi har färdiga integrationer till många tjänster på nätet. Det är också möjligt att integrera till Premium via FileMakers data api. Systemet stödjer Claris Connect med färdiga integrationer till de vanligaste tjänsterna på nätet.
Order/Offert
Företag/Privat
Försäljning till privatpersoner såväl som företag.
Flera adresser
Möjlighet till separat postadress, obegränsat leveransadresser och annan fakturaadress.
Kreditvarning
Hantering av kreditspärr, orderstopp, förfallna fakturor utifrån kreditutrymme.
Prissättning
Kundens pris styrs av avtal, Prislista, rabatt på prisgrupp och generell rabatt.
Inköp
Inköpsrapport
Möjlighet att starta inköp via översikt av vad som ser ut att behövas. Låga lagersaldon och på order.
Direktinköp
Artiklar som är flaggade som direktinköp kan köpas in direkt från Order.
Prisförfrågan
Skicka offertförfrågan (request for proposal) direkt från Inköp.
Statushantering
Inköp följer ett logiskt statusflöde så att det är lätt att följa vad som hänt.
Faktura
Direktfaktura
Skapa en faktura direkt på vad som helst utan behov av order.
Samlingsfaktura
Möjligt att slå samman flera fakturor på samma kund till en faktura.
Fortnox
Synkronisering av fakturor med Fortnox för bokföring, betalregistrering.
Distribution
Automatiserad fakturadistribution via utskrift, mejl eller EDI. Kan även ske i Fortnox.
Påminnelse
Hantering av förfallna fakturor. Påminnelse 1 och 2 samt inkasso.S
Artikel
Svenska/Engelska
En artikels benämning och kommentar kan lagras på Svenska och Engelska
Bilder
Koppla bilder och annan data till produktkatalog och webshop
Kalkylpris
Beräkna en produkts försäljningspris i SEK (kalkylpris) i flera steg från inköpspris i valfri valutakurs.
Prisstaffling
Hantera försäljningspris i olika volymer.
Inställningar
Bolagsdata
Bolagets uppgifter, sidfot logo mm sätts på ett ställe i systemet och används av hela systemet.
Mejlmallar
Alla mejl från företaget styrs via mejlmallar för Order, Offert, Inköp, Objekt, Faktura mm.
Kategori
Artikelgrupper, konton, objekttyper, Företags & person kategorier
Användare
Hantera åtkomsten för alla dina användare på ett ställe.